Penatnya cari rumah ni.(heh padahal cari kat internet je).
Seriously aku da malas nak google about houses.Merata aku cari tapi still tak berkenan di hati dan di bajet kami.
Argh tapi aku tak sabar nak masuk rumah sendiri?
Bile le nak dpt rumah sendiri?
Bile bile bile?
Most of the time bile kami tgk the house physically, selalunya tak berkenan di hati Aspa.Pada aku selagi menepati bajet kami then it should be ok.
Tapi mesti je ada remark from Aspa…”dekat sgt dgn hiway le, nanti berdebu n bising”, "dekat sgt dgn apartment, nanti bising n kalau nak keluar sure jem”, “rumah ni kecik sangat le” and some other remark.Kekadang aku pule yg tension.Ingatkan aku yg paling the cerewetest.Well he is worse heh.
We cannot buy a house sehingga la Aspa puas hati.Yele sbb die pun yg nak duk dlm umah tu
So the house hunting is still in progress.
Pastu sekarang ni aku mcm delima psl future aku.I mean my career.Seriously, aku tatau apa aku nak buat.DEM.
Nak amik master ke?But in what?Nak amik certificate?But what?Should I get any funding from any of the companies(heh cam result degree aku bagus sgt le?)Nak jump to other company?But I love what am doing now.Totally.
Tapi yg pasti, aku mmg nak kerja di luar Negara.Well at least for 3-5 years.Or study oversea.That’s for sure.But the big question is bila?
Aku sendiri tatau.
Seriously aku lost…
_____________________________________________________________________________________
Ok I don't want to sound so hopeless.
Why am I not in the mood today sbb aku sampai ofis pukul 7.30 am.Sebab?Big bos suh dtg sbb nak kena buat testing.End up the upgrade process was unsuccesful thus we couldn't do the testing and if you were here you can heard all the curses came out.But me , I curse under my breath je le heh.Tapi seriously tension sbb I had to wake up early in the morning and drive all the way from Klang.As you all know, I usually commute by train everyday and I dread the idea to drive back and forth Klang-Bangsar when it is NOT school holiday.The jam seriously terrible!
Dah le pukul 4.30 am tadi black out!Yes I did pay last month's TNB bill and it seemed the whole area was out.Pastu the children sorang2 bangun and bising le sbb panas and also bila aku buka tingkap, nyamuk dtg meluru and terngiang2 kat telinga aku.Terasa mcm camping masa zaman sekolah dulu heh.
Pastu nak bersiap pun satu hal le dgn bebudak ni bising le dgn bergelapnye le, dgn mandi dgn lilin and I accidently burnt my grandmas kain basahan kat dlm bilik air tu, and finally we went out around 6.15am after took Aisy naik kete round 1 taman(That's the routine if she wakes up early in the morning before we go to the office).Lepas tu tade org pule kat kaunter KTM station tu and the ticket vending machine rosak pule.Then we decided to drive je le ke office.What choice do I have sbb I need to be there by 7.30am.Pastu aku lupa pule bawa passcard and we need to return to the house to get the passcard.Else aku kena byr RM7 beb nak park dlm Annexe tu.
Seriously, not a good start for the day.
So officially I was up at 4.30am and now I am very2 sleepy.
No comments:
Post a Comment