So here are some pics.
the one in red jersey with long hair and specs is the host, Mas.Lama gile tak jumpa die i think the last time was when were in form 3 and that was 14 years ago!!
Then on Saturday, Shaja invited to her house for buka portluck.
Abis rumah shaja mcm tongkang pecah sbb ramai sgt bebudak yg dtg hehe.
Mana tak nya, wan chang and lin ada 4 org anak, aku 2 and shaja 3.So bygkan 9 org budak2 dari umur not more than 5 years until 1 year.
I am sure shaja mesti penat kemas umah ari tu hehe.Sorry shaja.Nasib baik ada maid
Some of the guest and also the host, ajak.Alemak tade gambar shaja le
Tgk..mcm tongkang pecahkan?Sian shaja hihi.I think i need to buy meja mcm Aisy duduk tu sbb aisy suka sgt.And maybe the bike as well for Alesya heh
Anyway, this Ramadhan most of the time we buka kat umah je and most of the time nenek or bibik je masak.Sbb utama aku mmg tak larat nak masak sbb(bukan malas ok) aku selalu sampai umah dalam kul 6.30pm walaupun kuar ofis kul 4.30pm.Mmg standard aku sampai umah 2 jam.I mean the journey itself is 2 hours.
I only cook during the weekends.
So far dish yg aku masak hanyalah spaghetti baked, macaroni sup ayam, bread pudding, agar2 merah biasa tu and karipap daging.Tu je le kot…tu pun dibuat bukan sekaligus.Dibuat over 2 weekends.I know pathetic.
Anyhoo, kami tak gi pasar ramadhan pun this year.Sekali tu je le last Saturday, tu pun Aspo je yg gi.Tu pun utk portluck umah shaja.Mcm tak bernafsu je nak makan2 haha.Haus je tahun ini.So byk gak le kami dpt save hehe
Erk tapi aku rase tak save gak!Beli segala rempeyek kerepek kuih raya…mau nak dekat RM300!!
Bagi mak, mak aspa, mak sedara aspa, mak sedara Asyie, nenek…bla bla….
Dem I need to recalculate budget for this raya.Hopefully everything is still within the budget… dgn nak gi laketown resort(oo I can’t wait this trip!hehe)...itu ini..travelling cost to kedah...yada yada..
Insyallah cukup.
Oh yeh Alesya's another new hobby.I mean alesya now is so obsessed with shoes sbb die baru boleh jln kuts?hehe.Tapi die obsess dgn kasut org lain.Sebagai contoh,kasut di atas itu.

No comments:
Post a Comment